pondělí 5. září 2016

Kváskový chleba






  Tak mě postihlo také kváskové šílenství! Na hodně blogách, které sleduji se mihnul kváskový chleba. Už ho mockrát probírala Margit Slimáková a dokonce i Kuchařka ze Svatojánu. Díky mé vrozen lenosti jsem dlouho odolávala. Ale podlehla. Nakonec. V blogu U nás na kopečku se peklo taky. No dobře, zkusím to, řekla jsem si. Navíc jsem tam našla pár dobrých rad jak začít. Taky jsem pročetla vše o kvásku a pečení k něj na stránkách apetitu. Tak nejdřív potřebujete kvásek. Hm, při mém štěstí by se mi nikdy nepovedlo ho sama vyrobit, přistoupila jsem tedy k variantě, že si ho od někde obstarám. Hm. Jelikož nikoho kdo by z něj pekl neznám osobně rozhodla jsem se využít kváskovou mapu. Vynikající počin génia musím dodat. Našla jsem si tam naše město, kontaktovala paní, která nabízí kvásek. Tímto děkuji paní Lence Nyklíčkové (zatím žije a funguje, myslím ten kvásek...). Paní byla nesmírně milá. Dostala jsem kvásek, který jsem pojmenovala Evžen :-). A taky pár dobrých rad a instrukcí, které dodržuju. Tím celá legrace začala. První bod - najít dost velkou sklenici, aby v ní mohl Evžen spinkat v lednici a aby stačila až ho nakrmím před pečením. Splněno. Promiň Líbo, tu sklenici ti už asi nevrátím :-). Bod dva najít recept. A zkusit to. A ono to šlo. První pecen sice nebyl zrovna krasavec, ale vykynul a byl výborný! Vřele doporučuju to zkusit! Chci zkusit taky nějaké housky, nebo dalamánky a tak. Oficiálně jsem kváskový nadšenec! Mimochodem...těsto šííííleně lepí! Pokud to budete zkoušet, rozhodně buďte blízko umyvadla a nesahejte si do vlasů jako já :-D. Taky hodně pomoučete utěrku v které to bude kynout, ono je to těsto přítulné a nechce ji neřád pustit. Obrázek toho jak ulepenýma zamoučenýma rukama šátrám pro gumovou stěrku, celá opatlaná už asi dětem z hlav nevymizí. Včetně barvitého vokálního doprovodu. No jo jak řekl kdysi můj vedoucí na táboře, jsem holt taková vášnivá povaha :-D. Moje úspěchy střídjí s železnou pravidelností různě vážné neúspěchy. Jednou je to opálený krasavec a jednou něco, co se dá nazvat jedině potrat. Nevím proč a nevím jak, ikdyž si nad tím pokaždé lámu hlavu až do dalšího pečení. Nicméně nevzdávám to, ani trošku. Domácí chleba, co navoní byt poselsku za to určitě stojí. Pečení zdar!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat