čtvrtek 15. září 2016

Rychlý irský chléb





  Pokračuji se svými experimenty s pečením chleba. Nemůžu si pomoct, je to jako droga. Hledám pořád další a další varianty, které by chutnaly našim jazýčkům a dařily se upéct. Tento týden jsem si vzpomněla na irský chleba s ovesnými vločkami, který jsem kdysi dávno viděla v časopise Apetit. Nikdy jsem ho nedělala. Asi nebyl ten pravý čas. Teď jak pořád peču, jsem si řekla, že bych ho mohla zkusit. Pomohly mu ty vločky. Já totiž miluju ovesné vločky, ale o tom zas někdy jindy. Našla jsem si recept a dneska se dala do pečení. Pro jistotu jsem nechala koupit i pečivo v obchodě, abychom nebyli bez večeře :-D. Nebylo to nutné. Chleba v troubě krásně vykynul a dokřupava se upekl, voněl jako ze snu. Nakonec se celá rodina shodla, že je výborný a že ho zařadíme k používaným receptům. Zkuste ho je vynikající!!! Sláva irům!!!

RECEPT:

250g hladké mouky
250g celozrnné žitné mouky
100g ovesných vloček
1lžička mleté jedlé sody
1lžička soli
25g másla, na kousky a trošku povoleného z lednice
500ml podmáslí

1. Troubu předehřejeme na 180st. celsia. Plech poprášíme moukou. Suché přísady smícháme v míse a promneme s kousíčky másla. Přidáme podmáslí a směs párkrát projedeme příborovým nožem. Pak zlehka rukama spojíme těsto a vytvarujeme asi 20cm v průměru velký bochníček.

2.Ten přesuneme na plech, ostrým nožem nahoře rozřízneme do kříže ( prý to zažene zlé skřítky) a dáme péct asi na 30 - 35 minut. Chléb musí mít světle hnědou barvu a zespoda znít při poklepu dutě.

3.Po upečení necháme vychladnout na mřížce pod utěrkou.

  Zaručeně zkuste, bude výborný. My jsme podávali s krájenými domácími rajčaty, sýrem, máslem. Umím si ho ale představit i s lučinou a jarní cibulkou, klidně i nasladko s dobrou marmeládou...MŇam.

Žádné komentáře:

Okomentovat