středa 22. března 2017

Gustav Meyrink

 

  Tak si tak bloudím levnými knihami. Znáte mě. Očuchávám knihy, čtu přebaly a čekám až narazím na nějakou, co semnou půjde domů a bude mi dělat společnost po večerech, kdy jsem příliš unavená na ruční práce. Jo, vážně k nim čuchám. Otevírám je a čichám jak voní papír a tisk. Jsem tím tak známá, že u nás v knihkupectví si na mě díky tomu vždycky vzpomenou :-D. No dobře, zpátky k tématu. Prohlížím, prohlížím a najednou mi do oka padne Golem! Ne opravdový, napsaný. Autor Gustav Meyrink. Od tohoto veskrze zajímavého spisovatele už jednu knížku doma mám snad věky. Kdysi dávno jsem jí dostala jako dárek od jednoho velmi blízkého kamaráda. Tehdy jsem ji přelouskala jedním dechem. Jmenuje se Bílý dominikán. Je to jedna z těch knih, které nejsou tématem veselé, ale přitom nepláčete. A teď Golem. Hm. Přiznám se, že ležel v mojí knihovně dlouho. Několik měsíců. Vždycky jsem kolem něj projela rukou a nevzala ho. Až teď. Prostě to nějak klaplo. Na čtení byl náročný, takže rozhodně nedoporučuji na čištění hlavy. Jenže. Jenže je zajímavý, jazykem zvláštní a originální. Ostatně jako Gustav Meyrink sám ......

Žádné komentáře:

Okomentovat