neděle 22. listopadu 2015

Bramborový makovec....

Když jsem se jednou bavila s mojí maminkou o vaření, padla řeč na starou, otrhanou kuchařku u mých rodičů ve vařence. Dozvěděla jsem se, že ji darovala mojí mamce její tchýně, moje babíčka, řečená bábinka...A tuhle kuchařku dala mamka mě. Když si nevím rady v kuchyni, světe div se neběžím hned googlit, ale mrknu se nejdřív do ní, Já vím, je to staromódní, ale pro mě je to kousíček mého dětství, kdy mamka hledala taky v ní :-) Jednou jsem tam našla recept na bramborový makovec. Zaujalo mě to těsto z brambor a musela jsem to vyzkoušet. Mňam! Je výborný, vláčný, jen je ho málo, podle rozpisu vychází tak 1,5 cm vysoké těsto na menší pekáč. Tady je:

BRAMBOROVÝ MAKOVEC

20 dkg ve slupce vařených, jemně nastrouhaných brambor
4 dkg jemné krupice
8 dkg mletého máku
15 dkg cukru (dávám o něco méně, přijde mi to moc)
1 vejce
1 bílek
4 lžíce mléka
1 prášek do pečiva
skořice, hřebíček, vanilka...

Žloutek utřeme s cukrem a mlékem do pěny, z bílků ušleháme tuhý sníh. Do žloutkové pěny postupně zapracováváme zbytek ingrediencí, těsto dáme do pečícím papírem vyložené formy ( je celkem dost husté, nelekejte se...) Pečeme zvolna asi 160 stupnů dozlatova. můžeme pomazat pikantní, nebo navinulou marmeládou, nebo polít čokoládovou polevou, Mńam...
Než jsem stačila vyfotit bylo půl pekáče pryč....

2 komentáře:

  1. Tak jsi mě navnadila, že jsem včera v našem vietnamským krámku přihodila do košíku balíček mletýho máku. U pokladny mi paní Němcová, co občas vypomáhá poradila, ať to neberu, že je to starý a zhořklý, sama to prý doma vyhodila. Takže vyzkouším jindy, jen co se dostanu na nákup někam do velkoměsta.... Třeba do Prostějova. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt to zkus Marcelko, stojí to za to!!! Většinou na mě ani nezbyde...

      Vymazat